ÖDEV YAPMANIN ÖĞRENCİYE KATKISI

 

     Ödev yapmanın yararlarını elbetteki biliyoruz birçoğumuz, ancak biz sadece bir hatırlatma yapmak istedik. Ödevler, öğrenciler açısından sırf dersi unutmamak veya öğrencinin sözlüsünü verirken bir belge hazırlayabilmek için yapılan uygulamalardır. İlköğretimde boyunca sık sık verilen ödevler, zaman ilerledikçe ciddi oranda azalmaktadır. Günümüz eğitiminde ödevin değeri tam olarak bilinememektir.  Aslında ödevlerin öğrencinin eğitimi katkısı çok fazladır. Ödevler öğrencinin başarısında büyük rol oynayıp, öğrenciyi eğitime adapte edebilen en iyi uygulamalardan bir tanesidir. Ancak günümüzde gelişen teknoloji ve tembelleşen gençlikle birlikte bu uygulamada yok olmaktadır.

    Ödevlerin öğrencilere en büyük katkısı araştırmayı ve bir konuyu çözüme ulaştırmayı sevdirmektir. Öğrenciye sorumluluk bilincini aşılayıp, başarılı olmak için çalışmaya sevk etmektir. Ancak teknoloji ve internetin gelişmesiyle birlikte birçok öğrenci bu özelliğe sahip olamamıştır. Öğretmen bir ödev verdiğinde öğrenci bunu araştırmakla uğraşmayıp, internete istenileni yazıp, olduğu gibi ödevi öğretmene götürmektedir. Bu yüzden de yaptığı ödevden hiç yarar sağlayamamaktadır.

Ödevlerin öğrenciye katkılar ise şunlardır;

1) Ödev yapmak, öğrencinin derslerine olan ilgisini yükseltir.

2) Ödevler, öğrencinin derslerini tekrar etmesine olanak sağlar.

3) Ödevler bilgilerin tazelenmesine ve beyinde kalıcı olmasına sebep olur.

4) Kişiyi farklı kaynaklara yöneltir ve bilgiyi tam olarak öğrenebilmesini sağlar.

5) Yorumlamaya yönlendirir ve birçok yeteneğinin açığa çıkmasını sağlar.

6) Öğrencileri daha sorumlu bir birey haline getirip, başarılı kişiler haline getirir.

7) Öğretmeninin beğenisini kazanmasına ve yeteneklerini daha net bir şekilde öğretmenine gösterebilmesini sağlar.